A gazdaság minden területén rendkívüli helyzettel állunk szemben a COVID-19 járványnak köszönhetően, amely természetesen az EU-s és a magyar pályázati rendszert, a pályázókat, valamint a már nyertes kedvezményezetteket is érinti. Az elmúlt időszakban a járvány miatt több partnerünk pályázati projektje kapcsán
kellett eszközölni. Ezen esetek tapasztalatai alapján szeretnénk egy kis segítséget adni, hogy a leggyakrabban felmerülő problémákat milyen módon lehet kezelni, és a megoldás során mikre kell odafigyelni.
Pályázati projekteknél megéri külön figyelmet fordítani arra, hogy a legtöbb esetben a távmunka nem elszámolható költség, azonban a home office nem távmunka!
A koronavírus elterjedése miatt a cégek többsége a munkavállalóik egészségének megőrzése érdekében otthoni munkavégzést rendelt el, amely sok esetben lassúbbá és nehezebbé teszi a csapaton belüli kommunikációt és ezáltal a fejlesztések előrehaladását (mint pl.: megbetegedés esetén több hét távollét; munkaidő eltolódása; kisgyermekes családok esetében az online oktatás bevezetése; személyes egyeztetéseket felváltották az online megbeszélések). Sok esetben a járvány hatására nem csak a vállalatokon belül tapasztalható a hatékonyság csökkenése, hanem ez rányomhatja bélyegét a külső partnerekkel való együttműködésre is. Mégis mit tehetünk, hogy a projektünk megvalósítása és pályázati elszámolása mindezek ellenére ne kerüljön veszélybe?
A termék vagy technológia-fejlesztés esetén a projekt megvalósításának végéhez közeledve fontos kérdéssé válik a validáció, az éles környezetben való tesztelés, hiszen ez elengedhetetlen lépése a piacon való megjelenésnek. Legyen szó egy új típusú étrendkiegészítőről vagy egy új energiaelosztási rendszer kialakításáról, esetleg egy közösségi közlekedést megreformáló applikációról, nagy valószínűséggel igen nehezen vagy sehogyan nem megoldható a személyes jelenlét a valós környezetben történő tesztelések során, a jelenlegi járványügyi intézkedések következtében. De akkor mégis hogyan tervezzünk és hajtsunk végre pilot projekteket vagy validáljuk a fejlesztésünket a célcsoportunkon?
A pályázatok esetében gyakori vállalás a piacra jutási tevékenység keretén belül a kiállításokon, vásárokon való részvétel. A járvány hatására életbe lépő korlátozások miatt azonban a személyes részvétel ellehetetlenült és valamennyi hasonló rendezvény lemondásra került. Mivel sok esetben a költségvetésben is rezerválva van erre egy összeg, felmerül a kérdés, hogy mégis hogyan költsük ezt el időben, miként tudjuk helyettesíteni a piacra jutási tevékenységeinket?
Reméljük, hogy javaslataink valamelyike segít megoldani az esetlegesen felmerült nehézségeiket!
Amennyiben viszont egyedi problémája van keressen minket bizalommal!
Reményeink szerint azon túl, hogy betekintést nyerhet egy fejlesztéseket támogató innovációs tanácsadó életébe, számos érdekes kalandra is invitáljuk Önt olyan történeteken keresztül, amelyek kihatással lehetnek az Ön következő fejlesztésére is. Esetleg pozitív irányba billentve a mérleget, amelyiknek egyik serpenyőjében a sikeres új termék, míg a másikban egy újabb tucatáru szerepel.
Mindezek mellett pedig szeretnénk Önt megismertetni jónéhány olyan módszerrel és fogalommal is, amelyeket eddig esetleg csak rövidítésben látott, és talán kicsit félt is bárkitől megkérdezni. „Elnézést, nekem mekkora a TRL-em?” vagy „Nem baj, ha gőzöm sincs róla, hogy jó-e, ha kicsi az MVP-m SOM-ja?”. Ezekre és hasonló kérdésekre is igyekszünk Önnek választ adni a kiadványban, de akkor sincs gond, ha maradna még kérdése. Igyekszünk mindre válaszolni, akár személyesen is.
Kellemes időtöltést kívánunk!
Adja meg email címét, és elektronikus formában elküldjük Önnek!
Email címe megadásával és az űrlap kitöltésével Ön hozzájárul ahhoz, hogy email címét az Innogrant Magazin kiküldése céljából kezeljük.
Forduljon hozzánk bizalommal! Szakértő tanácsadó kollégáink a lehető leghamarabb igyekeznek válaszolni Önnek.
Vagy írja le üzenetben kérdéseit!