fbpx

Jogszabályi környezet

… mire figyeljünk egy új projekt során jogi oldalról?

Mit tudhat meg cikkeinkből?

Ön most az Innogrant Innovációs Magazinban található egyik cikket olvassa online formában.

Reményeink szerint azon túl, hogy betekintést nyerhet egy fejlesztéseket támogató innovációs tanácsadó életébe, számos érdekes kalandra is invitáljuk Önt olyan történeteken keresztül, amelyek kihatással lehetnek az Ön következő fejlesztésére is. 

Esetleg pozitív irányba billentve a mérleget, amelyiknek egyik serpenyőjében a sikeres új termék, míg a másikban egy újabb tucatáru szerepel.

Mindezek mellett pedig szeretnénk Önt megismertetni jónéhány olyan módszerrel és fogalommal is, amelyeket eddig esetleg csak rövidítésben látott, és talán kicsit félt is bárkitől megkérdezni. „Elnézést, nekem mekkora a TRL-em?” vagy „Nem baj, ha gőzöm sincs róla, hogy jó-e, ha kicsi az MVP-m SOM-ja?”. Ezekre és hasonló kérdésekre is igyekszünk Önnek választ adni a kiadványban, de akkor sincs gond, ha maradna még kérdése. Igyekszünk mindre válaszolni, akár személyesen is.

Kellemes időtöltést kívánunk!

Működési követelmények és számviteli megfelelés

1. Szerezzen jó szakembereket maga köré!

Ugyanis a következő lépések arról szólnak, hogyan javasolt felmérnie a terméke bevezetéséhez szükséges jogi és számviteli kritériumokat, lehetőségeket vagy éppen korlátokat. Na de milyen szakemberekre is van Önnek szüksége pontosan?

Biztos kelleni fog egy jó jogász! Aki egyrészt képben van az iparágával, vagy tapasztalat híján hajlandó komoly erőfeszítéseket tenni azért, hogy pontosan megismerje az Ön piacát. Egy olyan jogi képviselőre van szüksége, aki mindemellett a  megoldásokat keresi, nem pedig az akadályokat görgeti, tehát gondolkodó, a jogszabályokat komplexen átlátó szaki. Most kritikusak  eszünk, de ebből a kategóriából nem túl sok van, szóval érdemes jól megválogatnia, hogy kivel dolgozik.

Szervezzen egy workshopot...

...ahol az összes érintett jelen van jogászostól, adószakértőstől, és hozza képbe termékötletével kapcsolatban az érintetteket, illetve készítsenek feladattervet!

Fontos, hogy úgy álljanak fel, hogy megszületett egy feladatlista, hogy kinek és milyen vizsgálatokat kell elvégeznie a jogszabályi környezet elemzéséhez. Ha nem elég egy öszszejövetel, szervezzenek bátran újabbakat.

A terméke bevezetéséhez kapcsolódó jogszabályi környezet teljes körű vizsgálata

Ez a következő lépés az alapján, amely feladatokat meghatároztak a workshopon. De íme néhány fontosabb vizsgálandó tényező a teljesség igénye nélkül:

  • Termék gyártási/forgalmazási feltételei, korlátozásai.
  • Termékösszetevők megfelelőssége.
  • Fogyasztási, fogyasztói korlátozások.
  • Logisztikai feltételek (tárolás, szállítás stb.).
  • Reklámozással kapcsolatos  rendelkezések, tiltások.
  • A termék és kapcsolódó szolgáltatásainak adózása, pénzügyi és számviteli kritériumai, korlátai. Kérjenek bátran NAV állásfoglalást is!

Végül dokumentáljanak le mindent!

  • Ha Ön nagyon egyedi fejlesztésbe vág bele, szabadalmaztassa termékét vagy technológiáját.
  • Ezután jöhet a termék bevezetéséhez és értékesítéséhez kapcsolódó szereplők, szerepkörök és azok felelősségi körének  meghatározása.
  • A szereplők közötti együttműködési feltételek kidolgozása.
  • A kidolgozott együttműködési feltételek alapján a szerződések elkészítése.
  • Dolgozzák ki a cég számára a belső ügyvitelt a szabályos és szabályozott működéshez.

Olvasta már
magazinunkat?

Adja meg email címét, és elektronikus formában elküldjük Önnek!

Email címe megadásával és az űrlap kitöltésével Ön hozzájárul ahhoz, hogy email címét az Innogrant Magazin kiküldése céljából kezeljük.

Válaszolunk kérdéseire.
Bármikor.

Forduljon hozzánk bizalommal! Szakértő tanácsadó kollégáink a lehető leghamarabb igyekeznek válaszolni Önnek. 

Vagy írja le üzenetben kérdéseit!