fbpx

5 alapvető hiba,

… amelyből ha cégvezetőként bármelyik jellemző Önre, végzetes következményei lehetnek a cégére nézve.

Mit tudhat meg cikkeinkből?

Ön most az Innogrant Innovációs Magazinban található egyik cikket olvassa online formában.

Reményeink szerint azon túl, hogy betekintést nyerhet egy fejlesztéseket támogató innovációs tanácsadó életébe, számos érdekes kalandra is invitáljuk Önt olyan történeteken keresztül, amelyek kihatással lehetnek az Ön következő fejlesztésére is. 

Esetleg pozitív irányba billentve a mérleget, amelyiknek egyik serpenyőjében a sikeres új termék, míg a másikban egy újabb tucatáru szerepel.

Mindezek mellett pedig szeretnénk Önt megismertetni jónéhány olyan módszerrel és fogalommal is, amelyeket eddig esetleg csak rövidítésben látott, és talán kicsit félt is bárkitől megkérdezni. „Elnézést, nekem mekkora a TRL-em?” vagy „Nem baj, ha gőzöm sincs róla, hogy jó-e, ha kicsi az MVP-m SOM-ja?”. Ezekre és hasonló kérdésekre is igyekszünk Önnek választ adni a kiadványban, de akkor sincs gond, ha maradna még kérdése. Igyekszünk mindre válaszolni, akár személyesen is.

Kellemes időtöltést kívánunk!

Mitől jó egy marketing terv?

Egyáltalán mi az a marketing?

A legtöbben nem tudnak egyértelmű választ adni erre a kérdésre. Valami megfoghatatlan hókuszpókusz, amelyet erősen feltételes bizalommal kezelnek. Pedig nem agysebészet és nem kuruzslás; egy előre kiszámítható eredményt biztosító fogaskereke a sikeres működésnek, és alappillére a vállalati stratégiának.

5 hiba, melyből ha bármelyik jellemző Önre, akkor komoly kockázatot vállal.

1. Ön nem ismeri a piacot.

Tudnia kell, kinek akar eladni. Nem a piacot igazítjuk a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz, hanem a piaci (vevői) igényekre kell szabnunk azokat.

2. Nem fogadja el, hogy a piac változik.

Nyisson ablakot a piacra, és merjen változni! Kérdezze meg a vevőket, mik az igényeik, vásárlási szempontjaik, és hogyan rangsorolják azokat.

3. Tisztázatlanok a céljai

Legyen egyértelmű jövőképe és stratégiája. Ha már rendelkezésre állnak a háttérelemzések és a helyzetértékelés, akkor fogjon neki modellezni! Ne féljen hozzányúlni a tervhez! Sőt! Már az első tervezéskor ütemezzen be negyed v. féléves felülvizsgálatokat.

4. Nem mer dönteni.

Döntsön gyorsan és határozottan, még akkor is, ha bizonytalan! Ha szeretne tisztábban látni, kérjen minél hamarabb tanácsot!

5. Lenézi a versenytársait

Inkább legyen velük jóban és tanuljon tőlük! Mérje fel online kérdőívekkel, vagy akár próbavásárlásokkal, hogy a konkurencia miben erős és miben gyenge.

Alapvető kérdés: kinek, mit és hogyan?

Már régen nem a hiánygazdaság korát éljük, a vevőjének bőven akad választási lehetősége. Éppen ezért nagyon fontos, hogy igazodjunk a vevői igényekhez. Na már most, ha a vevő igényeihez igazodunk, akkor először tudnunk kell, kik is a leendő vevőink. Bizony, a LEENDŐ vevők. Ugyanis a termék előállítása csak azután kezdődhet, miután meghatározásra került a célcsoport.

1. Kinek? • 2. Mit? • 3. Hogyan?

Egy innovációs projekt során is megállja a helyét az az állítás, miszerint nem a piacot igazítjuk a termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz, hanem a piaci (vevői) igényekre kell szabnunk azokat.

Ha Ön tudja a választ az alábbi kérdésekre, akkor már sokkal előrébb jár, mint a cégek 90%-a:


• Ki az Ön Vevője?
• Hogy néz ki? Férfi vagy Nő?

Idős vagy Fiatal? RAJZOLJA LE! Nem megy, ugye? Akkor hogy akar eladni Neki bármit is, ha nem tudja, hogy néz ki? (Általában itt hangzik el az, hogy „hát én mindenkinek szívesen eladnám…”)

Vallási hovatartozás nélkül, ha magánemberként azt kérnénk Öntől, hogy rajzolja le Istent, le tudná rajzolni? Biztosak vagyunk benne, hogy igen. (A legtöbben erre a kérdésre szó nélkül rajzolnának egy kaporszakállú, bölcs tekintetű öregembert a felhőkön ülve.) Akkor cégvezetőként miért nem tudja lerajzolni a vevőjét? A cégnek ugyanis

„a Vevő az Isten”…

És hogyan is tervezhetnénk felelősségteljesen reklámkampányt, ha nem tudjuk, kire kell célozni? Így egy olyan céltáblára kellene lőnünk, amit nem is látunk. Nem egyszerű feladat.

Felismerés

Sok esetben még a sikeres cégvezetők is csak ekkor döbbennek rá, hogy – bár belső tényezők tekintetében hatékonyan menedzselik cégüket – eddig nem foglalkoztak eleget azzal, hogy kinek is akarnak értékesíteni. (Sőt, néha azt sem tudják megfogalmazni, hogy pontosan mit és milyen értékesítési csatornán keresztül.) Valljuk be, így nehéz tervezni.

Egy jó marketingstratégiának tehát a reklámok tervezése nem a kezdő, hanem a végső állomása.

Tisztán látni kell, hogy Kinek? Mit? és Hogyan? (milyen értékesítési csatornán keresztül) szeretnénk értékesíteni, amely alapján már össze lehet állítani a megfelelő marketingmixet.

Olvasta már
magazinunkat?

Adja meg email címét, és elektronikus formában elküldjük Önnek!

Email címe megadásával és az űrlap kitöltésével Ön hozzájárul ahhoz, hogy email címét az Innogrant Magazin kiküldése céljából kezeljük.

Válaszolunk kérdéseire.
Bármikor.

Forduljon hozzánk bizalommal! Szakértő tanácsadó kollégáink a lehető leghamarabb igyekeznek válaszolni Önnek. 

Vagy írja le üzenetben kérdéseit!